מיצוי זכויות חולי אפילפסיה

מהי מחלת אפילפסיה ומה הזכויות המגיעות לחולים אלה

אפילפסיה היא מחלה נוירולוגית, הבאה לידי ביטוי בהתקפים שונים, כמו התקפי פרכוס, הנובעים מפעילות חשמלית לקויה של המוח. לרוב, התקפי האפילפסיה הם ספונטניים, אך ישנם התקפים המתרחשים בעקבות טריגר מסוים כמו הבזקים של אור, לחץ נפשי וצריכת אלכוהול.

חולי אפילפסיה מטופלים בתרופות, אשר אמורות לאזן את המחלה ולהפחית את תדירות ההתקפים, אך למחלה דרגות חומרה שונות ובעוד, שעבור חלק מהחולים, מאזנות התרופות את מצבם, חולים אחרים סובלים מהתקפים רבים גם כאשר הם נוטלים את התרופות.

ההתקפים החוזרים ונשנים, מקשים על אותם חולים לא מאוזנים, לתפקד ביום יום ויכולתם לעבוד ולהתפרנס, נפגעת מאוד.

כל חולה אפילפסיה, אשר מחלתו מקשה עליו לתפקד, זכאי לקבל זכויות כספיות מן המוסד לביטוח לאומי וכן מגופים שונים נוספים, בהתאם לגובה הנכות שנקבעה. למשל, סדרת הנחות ופטורים  בתשלום מס הכנסה, כמו כן זכויות מבוטחים בביטוח פרטי  כל עוד רכשו פוליסה של ביטוח רפואי, טרם אובחנו במחלה.

זכויות החולים באפילפסיה בביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי, משלם קצבת נכות כללית לחולי אפילפסיה, העומדים בתנאים הקבועים בחוק. לשם קבלת הקצבה, בייעוץ וליווי מקצועי ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי, בצירוף כל המסמכים הרפואיים העדכניים. הוועדה הרפואית קובעת מהו אחוז אובדן כושר העבודה של המבוטח ומהו אחוז הנכות, כאשר שני נתונים אלו יחד, קובעים את גובה הקצבה שיקבל המבוטח, חולה האפילפסיה.

בין אם החולה היה בעבר בוועדה תמיד ניתן לבחון  אם חלה הרעה במצבו הרפואי של המבוטח, ניתן יהיה לבחון הכנה מחודשת של תביעה להמרת מצב ואז ניתן  להגדיל את הקצבה החודשית  .

מיצוי זכויות לילדים חולי אפילפסיה

הזכאות לקצבת נכות בשל מחלת האפילפסיה לגבי ילדים ניתן לקבל קצבת נכות עבור ילד הלוקה במחלה, החל מגיל 3 חודשים. ככלל ובדומה לנוהל של מבוגרים חולי אפילפסיה, גם הילדים מקבלי הקצבה, נדרש להכין את התהליך והתביעה בצורה מקצועית ונכונה.

לקבלת ייעוץ וליווי מומחה נא מלאו את הפרטים וכבר נוכל להתחיל לעבוד עבורכם.


נא השאירו פרטיכם ואנחנו כבר מתחילים לעבוד בשבילכם 

 

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.