מיצוי זכויות רפואיות לילדים על הרצף האוטיסטי

גמלת ילד נכה במשפחות עם ילדים על הספקטרום

ילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי זכאים לגמלת ילד נכה. על פי תקנות הביטוח הלאומי, ילד נכה הוא ילד שמוגדר ״עם ליקוי מיוחד״, ואוטיזם מוגדר כליקוי כזה. ילד שאובחן עם אוטיזם זכאי לגמלה בשיעור 100% (2,608 שקלים נכון ל-2021), וילד מגיל שלוש ומעלה עם אוטיזם קשה שמוגדר כתלוי בזולת באופן מוחלט, זכאי לגמלה בשיעור 188% (כ-2,300 שקלים נוספים). הזכאות לגמלת ילד נכה מגיעה מגיל 91 ימים ועד גיל 18 ו-90 יום. עד גיל 7 ניתן לבדוק את הילד עד שלוש פעמים לצורך קביעת הזכאות לקצבה, ומעל גיל 7 תינתן הזכאות עד גיל 18. 

כדי לקבל את הקצבה יש לעבור את האבחון שמאשר את קיומה של ההפרעה. ניתן להגיש תביעה לקבלת הגמלה עוד בשלב האבחון כדי לקבל קצבאות נוספות שמגיעות, כמו קצבת השגחה. כדי להגיש את התביעה יש להצטייד בכל הטפסים, חוות הדעת, והאישורים הרלוונטיים, וכדאי להוסיף גם דוח מהמסגרת החינוכית שבה נמצא הילד לצד דיווח על טיפולים פרא-רפואיים כמו קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק. הטפסים הנדרשים הם טופס תביעה לגמלת ילד נכה, אבחון מפסיכיאטר ילדים או מנוירולוג או מרופא התפתחותי, אבחון פסיכולוגי מותאם לגיל הילד, ודוח שמפרט את אופן האבחון.

קביעת זכאות

  • ילד עם אבחון שבוצע לפני גיל 3 - תיקבע לו זכאות עד גיל 10.

  • ילד עם אבחון שבוצע לאחר גיל 3 - תיקבע לו זכאות אוטומטית וקבועה עד גיל 18 ו-3 חודשים.


לבדיקת הזכויות מומחי המרכז עומדים לרשותכם

השאירו פרטים לבדיקת זכאות

 

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.